Partner Advertisment

USA Immigration/Citizenship Application 2021

USA Immigration/CitizenShip Application 2021

USA Citizenship Application 2021. Immigration fees in America have skyrocketed. Immigration fees have risen from 20 percent to 535 percent in various categories. The deportation order has been suspended and the fee has been increased from  275 to  1,610. That’s 535 percent more than the current fee. Immigration lawyers have also expressed surprise at such abnormalities. Application for citizenship (N-400) has been increased by  500 in one go. Which was 640 before. Now it’s ৭ 1160. Increased by 60 percent.USA Immigration Application 2021

USA Immigration Application 2021
USA Immigration Application 2021

USA Immigration Application 2021

The work permit application (I-75) fee has been increased from ৪ 410 to ৫ 550. Petition for Allied Relatives (I)
-130) The fee has increased from  135 to ১৪ 145 now. Added asylum application fee. Refugees around the world apply without fee in different countries. Only Australia, Physio, Iran used to charge an application fee for so long. America was added as the fourth country. An asylum application is now set at  50.

US Citizenship Application

Low-income legal immigrants can apply for US citizenship without paying a fee. Although it is still in force, the application process has become so complicated that many people have to go through different processes to get citizenship. Which was much easier before. On July 31, the Department of Security finally set the immigration and naturalization service fee. The new fee will be effective from October 2.Joseph Adolf, the agency’s deputy director, said immigration fees had been raised to cover the cost of US Citizenship and Immigration Services (USCIS).

Recent Posts

USA Green Card Application

আমেরিকায় ইমিগ্রেশন ফি এক লাফে বেড়ে আকাশচুম্বী। বিভিন্ন ক্যাটাগরিতে ইমিগ্রশনের ফি বেড়েছে ২০ থেকে ৫৩৫ ভাগ।ট্রাম্প প্রশাসনের আমলে যে হারে এই ফি বেড়েছে তা আমেরিকার ইতিহাসে নজিরবিহীন।ডিপোর্টেশন আদেশ স্থগিতে ফি ২৮৫ ডলার থেকে বাড়িয়ে ধার্য করা হয়েছে ১৮১০ ডলার। যা কিনা বর্তমান ফি’র চেয়ে ৫৩৫ শতাংশ বেশি। এ ধরনের অস্বাভাবিকতা দেখে ইমিগ্রেশন আইনজীবীরাও বিস্ময় প্রকাশ করেছেন। নাগরিকত্বের জন্য আবেদন (এন- ৪০০) এক লাফে বাড়ানো হয়েছে ৫০০ ডলার। যা আগে ছিল ৬৪০ ডলার। এখন তা ১১৭০ ডলার। বেড়েছে ৮০ শতাংশ।ওয়ার্ক পারমিটের আবেদন(আই-৭৬৫) ফি ৪১০ ডলারের পরিবর্তে করা হয়েছে ৫৫০ ডলার। পিটিশন ফর আল্যায়ন রিলেটিভস(আই-১৩০) ফি ১৩৫ ডলারের থেকে বেড়ে এখন ১৪৫ ডলার। যোগ হয়েছে এসাইলাম আবেদন ফি। USA Green Card Application 

USA DV Lottery Application 2023

বিশ্বব্যাপী রিফিউজিরা বিভিন্ন দেশে ফি ছাড়া আবেদন করেন। শুধুমাত্র অস্ট্রেলিয়া, ফিজিও, ইরান এতদিন আবেদন ফি চার্জ করত। চতুর্থ দেশ হিসেবে আমেরিকা যুক্ত হলো। এসাইলাম আবেদনের জন্য এখন ধার্য করা হয়েছে ৫০ ডলার।নিম্ন আয়ের বৈধ অভিবাসীরা আমেরিকার নাগরিকত্বের জন্য আবেদন করলে ফি না দিলেও চলত।যদিও তা এখনো বহাল রয়েছে কিন্তু আবেদন প্রক্রিয়া এতই জটিল করা হয়েছে যে, তাতে অনেকেই নাগরিকত্ব পেতে হলে বিভিন্ন প্রক্রিয়ার মধ্যে যেতে হবে। যা আগে অনেকটাই সহজ ছিল। গত ৩১ জুলাই ডিপার্টমেন্ট অব সিকিউরিটি চূড়ান্তভাবে ইমিগ্রেশন অ্যান্ড ন্যাচারাইলেজশন সার্ভিস ফি নির্ধারণ করে। নতুন এই ধার্য করা ফি কার্যকর হবে আগামী ২ অক্টোবর থেকে। USA DV Lottery Application 2023এ সম্পর্কে সংস্থাটির ডেপুটি ডিরেক্টর জোসেফ এডলফ বলেন, ইউএস সিটিজেনশীপ এন্ড ইমিগ্রশেন সার্ভিসেস(ইউএসসিআইএস) এর খরচ বহন করার জন্য ইমিগ্রেশন ফি বাড়ানো হয়েছে।

Leave a Comment