dpe teletalk Admit Card download 2019-Primary Assistant Teacher admit Card

Primary Assistant teacher admit card download 2019 & Exam Date

dpe teletalk Admit Card download 2019

Primary Assistant teacher admit card download 2019.dpe teletalk Admit Card. Dpe  Admit Card download-dpe Teletalk com bd. Primary Assistant Teacher Admit Card & Exam Date Dpe.gov.bd. Written Exam for the recruitment of 12 thousand assistant teachers in government primary schools on February 1 will be held on February 1. Primary Assistant Teacher Admit Card. Bangladesh Primary Assistant Teacher Exam DateThe Ministry of Primary and Mass Education has already taken the overall preparation for the MKC procedure. Besides, an oral examination will be completed within the next two months. dpe admit card dpe exam date. DPE Teletalk Admit Card.

Primary Assistant teacher admit card download 2019

 




দেশের সরকারি প্রাথমিক বিদ্যালয়ের সহকারী শিক্ষক নিয়োগের লিখিত পরীক্ষার তারিখ ঘোষণা করা হয়েছে। আগামী ২৪ মে থেকে শুরু হচ্ছে প্রাথমিকের নিয়োগ পরীক্ষা। ২৪ ও ৩১ মে এবং ১৪ ও ২১ জুন সকাল ১০টায় পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে। দেশের যে জেলায় যে তারিখে পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে নিচে তা তুলে ধরা হলো-

২৪ মে’র পরীক্ষা:
২৪ মে ভোলা, পাবনা, জয়পুরহাট ও চাঁপাইনবাবগঞ্জ ও মানিকগঞ্জ জেলার সব উপজেলায় একযোগে পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে। এছাড়া গোপালগঞ্জের কোটালিপাড়া ও সদর উপজেলা; শরীয়তপুরের গোসাইরহাট, নড়িয়া ও ভেদরগঞ্জ উপজেলা; মাদারীপুরের সদর ও রাজৈর উপজেলা; ফরিদপুরের চরভদ্রাসন, আলফাডাঙ্গা, সদরপুর, সালথা ও সদর উপজেলা; নরসিংদীর মনোহরদী, রায়পুরা ও বেলাবো উপজেলা; কিশোরগঞ্জের বাজিতপুর, অষ্টগ্রাম, করিমগঞ্জ, কাটিয়াদি, পাকুন্দিয়া ও তারাইল উপজেলা; জামালপুরের মেলান্দহ, বকশিগঞ্জ ও সদর উপজেলা; টাঙ্গাইলের মির্জাপুর, কালিহাতী, মধুপুর, নাগরপুর, ভুয়াপুর ও ধনবাড়ী উপজেলা; লক্ষ্মীপুরের কমলনগর ও সদর উপজেলা; কক্সবাজারের উখিয়া, কুতুবদিয়া, পেকুয়া, টেকনাফ ও সদর উপজেলা; চাঁদপুরের শাহরাস্তি, ফরিদগঞ্জ, মতলব উত্তর, মতলব দক্ষিণ উপজেলা; হবিগঞ্জের বাহুবল, নবীগঞ্জ, লাখাই ও সদর উপজেলা; সুনামগঞ্জের দেলদুয়ারবাজার, বিশ্বম্বরপুর, ছাত্ক, সাল্লা ও সদর উপজেলা; সিলেটের কানাইঘাট, বালাগঞ্জ, বিশ্বনাথ, ফেন্সুগঞ্জ, জৈন্তাপুর ও সদর উপজেলা; পিরোজপুরের ভান্ডারিয়া, নেছারাবাদ ও সদর উপজেলা; পটুয়াখালীর দুমকী, গলাচিপা ও সদর উপজেলা; সাতক্ষীরার আশাশুনি, শ্যামনগর ও সদর উপজেলা; নীলফামারীর ডোমার, সৈয়দপুর ও সদর উপজেলা; নাটোরের গুরুদাসপুর, সিংড়া ও সদর উপজেলা এবং মৌলভীবাজারের রাজনগর, কমলগঞ্জ, শ্রীমঙ্গল ও জুড়ি উপজেলায় প্রথম ধাপের পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে।

সরসরি অফিশিয়াল সাইট থেকে  “অ্যাডমিট কার্ড”ডাউনলোড করতে ক্লিক করুন এখানে

৩১ মে’র পরীক্ষা:
৩১ মে মুন্সীগঞ্জ, লালমনিরহাট, ঠাকুরগাঁও, নারায়ণগঞ্জ, শেরপুর ও রাজবাড়ী জেলার সব উপজেলার পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে। এছাড়া গোপালগঞ্জের কাশিয়ানি, টুঙ্গীপাড়া ও মকসুদপুর উপজেলা; শরীয়তপুরের জাজিরা, ডামুড্যা ও সদর উপজেলা; মাদারীপুরের কালকিনি ও শিবচর উপজেলা; ফরিদপুরের নগরকান্দা, বোয়ালমারী, ভাঙ্গা ও মধুখালী উপজেলা; নরসিংদীর পলাশ, শিবপুর ও সদর উপজেলা; জামালপুরের সরিষাবাড়ী, দেওয়ানগঞ্জ, ইসলামপুর ও মাদারগঞ্জ উপজেলা; টাঙ্গাইলের ঘাটাইল, সখিপুর, গোপালপুর, বাসাইল, দেলদুয়ার ও সদর উপজেলা; কিশোরগঞ্জের হোসেনপুর, নিকলী, কুলিয়ারচর, ইটনা, ভৈরব, মিঠামইন ও সদর উপজেলা; লক্ষ্মীপুরের রায়পুর, রামগঞ্জ ও রামগতি উপজেলা; কক্সবাজারের চকোরিয়া, মহেশখালী ও রামু উপজেলা; চাঁদপুরের কচুয়া, হাজীগঞ্জ, হাইমচর ও সদর উপজেলা; হবিগঞ্জ জেলার বানিয়াচং, আজমিরিগঞ্জ, মাধবপুর, চুনারুঘাট উপজেলা; সুনামগঞ্জের তাহিরপুর, জামালগঞ্জ, ধর্মপাশা, দিরাই, জগন্নাথপুর ও দক্ষিণ সুনামগঞ্জ উপজেলা; সিলেটের গোয়াইনঘাট, গোলাপগঞ্জ, কোম্পানীগঞ্জ, জকিগঞ্জ, বিয়ানীবাজার, দক্ষিণ সুরামা উপজেলা; পিরোজপুর জেলার কাউখালী, নাজিরপুর, মঠবাড়িয়া ও ইন্দুরকানি উপজেলা; পটুয়াখালীর দশমিনা, বাউফল, মির্জাগঞ্জ, কলাপড়া ও রাঙ্গাবালী উপজেলা; সাতক্ষীরার দেবহাটা, কলারোয়া, কালিগঞ্জ ও তালা উপজেলা; নাটোরের নলডাঙ্গা, লালপুর, বড়াইগ্রাম ও বাগাতিপাড়া উপজেলা; নীলফামারীর কিশোরগঞ্জ, জলঢাকা, ডিমলা উপজেলা এবং মৌলভীবাজারের বড়লেখা, কুলাউড়া ও সদর উপজেলায় এ ধাপে পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে।

১৪ জুনের পরীক্ষা:
১৪ জুন ফেনী, ঝালকাঠি, বরগুনা, মাগুরা, চুয়াডাঙ্গা, মেহেরপুর ও পঞ্চগড় জেলার সব উপজেলায় একযোগে পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে। এছাড়া নেত্রকোনার দুর্গাপুর, পূর্বধলা, বারহাট্টা, খালিয়াজুড়ি, মদন ও মোহনগঞ্জ উপজেলা; ময়মনসিংহের গফরগাঁও, ঈশ্বরগঞ্জ, ফুলবাড়িয়া, গৌরীপুর, ফুলপুর, ধোবাউড়া ও তারাকান্দা উপজেলা; ব্রাহ্মণবাড়িয়ার নবীনগর, বাঞ্ছারামপুর, আখাউড়া ও সদর উপজেলা; কুমিল্লার লাকসাম, দেবীদ্বার, মুরাদনগর, দাউদকান্দি, চৌদ্দগ্রাম, হোমনা ও সদর উপজেলা; চট্টগ্রামের ডবলমুরিং, পাহাড়তলি, বন্দর, পাঁচশাইল, চান্দগাঁও, কোতোয়ালি, বাঁশখালী, রাউজান, সন্দ্বীপ, ফটিকছড়ি, আনোয়ারা, লোহাগড়া উপজেলা; নোয়াখালীর বেগমগঞ্জ, কবিরহাট, সুবর্ণচর ও সদর উপজেলা; বরিশালের আগৈলঝাড়া, বাকেরগঞ্জ, গৌরনদী ও সদর উপজেলা; যশোরের ঝিকরগাছা, বাঘারপাড়া, মনিরামপুর ও শার্শা উপজেলা; খুলনার কয়রা, ডুমুরিয়া ও সদর উপজেলা; বাগেরহাটের মোল্লাহাট, মোংলা, মোরেলগঞ্জ, কচুয়া, শরণখোলা উপজেলা; ঝিনাইদহের মহেশপুর, শৈলকুপা ও হরিণাকুণ্ডু উপজেলা; কুষ্টিয়ার মিরপুর, খোকসা ও সদর উপজেলা; কুড়িগ্রামের উলিপুর, চিলমারী, ফুলবাড়ী, রাজীবপুর ও সদর উপজেলা; গাইবান্ধার গোবিন্দগঞ্জ, পলাশবাড়ী ও সদর উপজেলা; রংপুরের কাউনিয়া, গঙ্গাচড়া, বদরগঞ্জ ও সদর উপজেলা; দিনাজপুরের ঘোড়াঘাট, খানসামা, চিরিরবন্দর, হাকিমপুর, বীরগঞ্জ ও সদর উপজেলা; নওগাঁর বদলগাছি, মহাদেবপুর, মান্দা, রানীনগর ও সাপাহার উপজেলা; বগুড়ার আদমদীঘি, শিবগঞ্জ, শেরপুর, সোনাতলা, ধুনট ও শাহাজাহানপুর উপজেলা; রাজশাহীর গোদাগাড়ী, চারঘাট, বাগমারা ও সদর উপজেলা এবং সিরাজগঞ্জের কাজিপুর, চৌহালী, রায়গঞ্জ, বেলকুচি ও সদর উপজেলায় ১৪ জুন পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে।

২১ জুনের পরীক্ষা:
২১ জুন ঢাকা, গাজীপুর ও নড়াইল জেলার সব উপজেলায় পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে। এছাড়া নেত্রকোনার আটপাড়া, কমলাকান্দা, কেন্দুয়া ও সদর উপজেলা; ময়মনসিংহের মুক্তাগাছা, ত্রিশাল, ভালুকা, নান্দাইল ও সদর উপজেলা; ব্রাহ্মণবাড়িয়ার কসবা, সরাইল, নাসিরনগর, আশুগঞ্জ ও বিজয়নগর উপজেলা; কুমিল্লার ব্রাহ্মণপাড়া, বরুড়া, বুড়িচং, চান্দিনা, সদর দক্ষিণ, নাঙ্গলকোট, মেঘনা, মনোহরগঞ্জ, তিতাস ও লালমাই উপজেলা; চট্টগ্রামের পটিয়া, বোয়ালখালী, চন্দনাইশ, হাটহাজারী, রাঙ্গুনিয়া, মিরেরসরাই, সীতাকুণ্ডু ও সাতকানিয়া উপজেলা; নোয়াখালীর চাটখিল, কোম্পানীগঞ্জ, হাতিয়া, সোনাইমুড়ী ও সেনবাগ উপজেলা; বরিশালের উজিরপুর, বানারীপাড়া, বাবুগঞ্জ, মুলাদী, মেহেন্দীগঞ্জ ও হিজলা উপজেলা; কুষ্টিয়ার দৌলতপুর, ভোড়ামারা ও কুমারখালী উপজেলা; যশোরের অভয়নগর, কেশবপুর, চৌগাছা ও সদর উপজেলা; খুলনার তেরখাদা, দাকোপ, দিঘলিয়া, পাইকগাছা, ফুলতলা, বটিয়াঘাটা ও রূপসা উপজেলা; বাগেরহাটের চিতলমারী, রামপাল, ফকিরহাট ও সদর উপজেলা; ঝিনাইদহের কালিগঞ্জ, কোটচাঁদপুর ও সদর উপজেলা; কুড়িগ্রামের নাগেশ্বরী, ভুরুঙ্গামারী, রাজারহাট ও রৌমারী উপজেলা; গাইবান্ধার ফুলছড়ি, সাদুল্লাপুর, সাঘাটা ও সুন্দরগঞ্জ উপজেলা; রংপুরের তারাগঞ্জ, পীরগঞ্জ, পীরগাছা ও মিঠাপুকুর উপজেলা; দিনাজপুরের নবাবগঞ্জ, পার্বতীপুর, ফুলবাড়ী, বিরল, বিরামপুর, বোচাগঞ্জ ও কাহারোল উপজেলা; নওগাঁর আত্রাই, ধামুরহাট, নিয়ামতপুর, পত্নীতলা, পোরশা ও সদর উপজেলা; বগুড়ার কাহালু, গাবতলী, দুপচাঁচিয়া, নন্দীগ্রাম, সারিয়াকান্দি ও সদর উপজেলা; রাজশাহীর তানোর, দুর্গাপুর, পুঠিয়া, পবা, বাঘা ও মোহনপুর উপজেলা এবং সিরাজগঞ্জের উল্লাপাড়া, তাড়াশ, কামারখন্দ, শাহাজাদপুর উপজেলায় শেষ ধাপে পরীক্ষা অনুষ্ঠিত হবে।

সরসরি অফিশিয়াল সাইট থেকে  “অ্যাডমিট কার্ড”ডাউনলোড করতে ক্লিক করুন এখানে

 



১২০০০ পদের প্রাইমারি সহকারি শিক্ষক পরীক্ষার তারিখ ও প্রবেশপত্র ডাউনলোড এবং বিস্তারিত জানতে নিচের লিংক গুলো দেখুন

  1. Primary Assistant Teacher Admit Card Download 2019
  2. Dpe Teacher Admit Card Download 2019
  3. dpe.teletalk.com.bd admit Card Download
  4. Primary ADmit Card Download 2019

সরসরি অফিশিয়াল সাইট থেকে  “অ্যাডমিট কার্ড”ডাউনলোড করতে ক্লিক করুন এখানে




 

সরসরি অফিশিয়াল সাইট থেকে  “অ্যাডমিট কার্ড”ডাউনলোড করতে ক্লিক করুন এখানে




Written tests for recruitment of assistant teachers in government primary schools will start from March 15. The decision was taken by the Primary and Mass Education Ministry. The decision was taken at a meeting of the ministry on Tuesday (January 15th).

Primary Assistant Teacher Admit Card Online Download

Director General of Primary Education Dr. Md. Abu Hena Mostafa Kemal confirmed this information to the media and said, in the assistant teacher recruitment test of the primary petition, more than 24 lakh job applicants have applied against 12 thousand seats. dpe admit card 2019primary exam date 2019, dpe teletalk com bd-primary teacher admit card downloadPrimary Assistant Teacher Admit Card download 2019.

  • Published Date: July 30, 2018
  • Online Application Starting: August 01, 2018
  • Online Application Ending: August 30, 2018

Applicant Number 

  • Dhaka Division: 4,52,760
  • Khulna Division: 2,48,730
  • Chittagong Division: 3,42,335
  • Rajshahi Division: 3,62,625
  • Barisal division: 2,55,827
  • Sylhet Division: 1,20,623
  • Rangpur Division: 2,94,368
  • Mymensing division: 2,82,437

Primary Assistant Teacher Admit Card

It has been learned that in December last year, due to the reasons for the recruitment of the recruitment test, it was delayed due to various reasons. Preparations for the preparation of written tests on February 1 will be completed. Besides, there are thoughts about ending oral exams in the next two months.There is a meeting to be held in the ministry next week. There will be a final decision on this. After the written examination, more than 10 thousand teachers will be recruited, according to sources. primary assistant teacher admit card 2019 . DPE Teletalk Exam Result 2019

অ্যাডমিট কার্ড ডাউনলোড করার জন্য নিচে ক্লিক করুন

DPE  Admit Card 2019 Download Now




সরসরি অফিশিয়াল সাইট থেকে  “অ্যাডমিট কার্ড”ডাউনলোড করতে ক্লিক করুন এখানে
primary-teacher-admit-card-download
primary-teacher-admit-card-download


সরসরি অফিশিয়াল সাইট থেকে  “অ্যাডমিট কার্ড”ডাউনলোড করতে ক্লিক করুন এখানে

DPE Teletalk Exam Result 2019

F.A.Q About Govt Primary Assistant Teacher Admit Card

Question. When will the Primary Assistant Teacher Exam will held?
Answer: Primary assistant Teacher Exam will be held on 15th March 2019.

Question. How to Download admit card for this exam?
Answer: visit the official website .

Question. What is the exam formats?
Answer: Primary School Teacher exam 2019 will be taken in two formats. 1. MCQ and 2.  Viva-voice.

Question. What are the total marks of every format?
Answer: Total marks is 100. 80 marks for MCQ exam and rest 20 is for Viva-voice.

It is known that around 64 thousand 820 government primary schools are present in the country. There are about 12,000 assistant teachers in it. For this reason, the decision to recruit more than 12,000 assistant teachers was decided. Following the old recruitment rules, the appointment notice was published. In its light 60% quota of female applicants is passed HSC or equivalent pass and 40% quota for men is sought for a graduate or equivalent pass.In the written examination, the seats will be selected every three (one male and two female). After the oral examination, final results will be published. Candidates can download the admit cards from dpe.teletalk.com.bd website. Apart from the instructions to complete the OMR sheet and other information related to the examination website (www.dpe.gov.bd) will be available.

 

Dpe Admit Card Online Download

Bangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card & Exam DateBangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card & Exam Date
Bangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card & Exam Date

Bangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card 

 

DPE admit card download – dpe.teletalk.com.bd

Primary Teacher Admit Card Download Exam Date Result 2019 – www.dpe.gov.bd

Bangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card Bangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card
Bangladesh Primary Assistant Teacher Admit Card

প্রাথমিক শিক্ষক নিয়োগ পরিক্ষার জন্য স্পেশাল কিছু সাজেশান ও দিক  নির্দেনা এবং বিভিন্ন প্রশ্নের উত্তর দেখুন নিচে:

 

Primary School Asst Teacher Admit Card download

Primary Assistant Teacher Admit Card download 2019, http://dpe.teletalk.com.bd/admitcard/index.php, dpe.teletalk.com.bd, DPE Admit Download 2019, Primary Admit Card  Download 2019, DPE Admit Card  Download 2019, Primary Teacher Admit Card  Download 2019, Admit Download of Primary Assistant Teacher Exam 2019, Primary School Teacher Admit Card  Download 2019, Directorate of Primary Education Admit Download 2019, Directorate of Primary Education (DPE) Admit Download 2019, Primary Assistant Teacher Exam Date 2019 With Admit Card, Primary Assistant Teacher Exam Date With Admit Card Download 2019, www.dpe.teletalk.com.bd 2019, www.dpe.teletalk.com.bd admit download 2019, Primary School Assistant Teacher Admit Card download 2019, Govt Primary School Teacher Exam Date With Admit Card Download 2019.

Consider linking to these articles:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *